سلام
نمیدونم استدلالی که بیان میکنم تا چه حد درست هستش. اما چیزی که به نظرم میرسه اینه:
1- اگر خلق رو یه معنای عامش که هم شامل "من شیء" و هم "لا من شیء" هست در نظر بگیریم، خلق "من شیء" رو انسان و شاید بعضی موجودات دارای عقل و شعور دیگه هم میتونن انجام بدن. بنابراین خالق "من شیء" منحصر در خداوند نمیشه. و در این آیه هم خداوند خودشون رو بهترین همه خلق کنندگان معرفی می فرمایند.
2- اگر منظور از خلقی که در این آیه به کار رفته فقط خلق "لا من شیء" باشه. در این صورت تنها خالق "لا من شیء" خود خداوند هستش. و شاید منظور آیه این باشه که اگر فرض محال هم بگیریم که خالق لا من شیء دیگه ای هم وجود داشته باشه، خداوند بهترین اونها هستش.
لطفا هر جاش اشتباهه راهنمایی بفرمایید.
تا نيايي گره از کار جهان وا نشود...
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آخر تابع له علي ذالک