????در صورتی که در سایت فاقد اکانت هستید می توانید - از این طریق عضو شوید
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 26






Threaded View

  1. Top | #19

    تاریخ عضویت
    فروردین 1390
    عنوان کاربر
    کاربر ویژه
    میانگین پست در روز
    0.13
    نوشته ها
    614
    تشکر کرده
    143
    و نيز نقل کرده‏اند که عايشه در حجره‏اي که رسول اللَّه ‏صلي الله عليه وآله وسلم و ابوبکر مدفون بودند به سر مي‏برده [و قهراً کنار قبرها نماز و دعا مي‏خوانده] تا اينکه عمر را در آنجا دفن کردند پس از دفن عمر، عايشه بين قبرها و خودش ديواري بنا کرد [10] و از عايشه نقل کرده‏اند که گفت:
    هميشه در حجره مقنعه و پوشيه‏ام را بر مي‏داشتم «صورتم را باز مي‏گذاشتم» و به لباس کم اکتفا مي‏کردم تا اينکه عمر را دفن کردند، پس از دفن عمر دائماً خودم را به لباس محفوظ مي‏داشتم [روسري و پوشيه ولباسم را به طور کامل مي‏پوشيدم] تا وقتي که بين خودم وبين قبور ديواري بنا کردم. [11] .
    همچنين احمد حنبل نقل کرده که عايشه گفت:
    هنگامي که داخل حجره‏ام که رسول اللَّه و پدرم در آن دفن شده بود، مي‏شدم، لباسم را در مي‏آوردم و مي‏گفتم اينها شوهرم و پدرم مي‏باشند ولي آنگاه که عمر با آنها دفن شد، پس به خدا قسم داخل حجره‏ام نشدم مگر اين که لباسم را به خودم مي‏پيچيدم به خاطر حيا از عمر. [12] .
    از اين قضيه که خود اهل تسنّن نقل کرده‏اند معلوم مي‏شود عايشه زائر تمام وقت قبور بوده است، چون زيارت، حضور عند المزور يعني حضور در کنار قبر است و معلوم مي‏شود نماز و عبادت نزد قبر شرک و نامشروع نيست و اينکه عايشه ديوار کشيده به خاطر اين بوده که عمر نامحرم بود و عايشه نمي‏توانست آزادانه و بدون حجاب زندگي کند.
    البته عمر تا زنده بود نامحرم بود و بر عايشه لازم بود خود را از او بپوشاند نه بعد از مردن و دفن شدن او، و اين کار عايشه مبناي شرعي نداشته و ندارد و زن بايد از مرد نامحرم زنده شرم و حيا کند و خود را بپوشاند.
    همچنين در صحيح بخاري [13] است که:
    حسن بن حسن بن علي عليهما السلام، از دنيا رفت، زن او خيمه‏اي روي قبر او زد و تا يکسال آن خيمه سر پا بود، پس از يک سال خيمه برچيده شد سپس شنيدند، ندا دهنده‏اي ندا داد که آيا گمشده‏شان را يافتند؟ ندا دهنده ديگري پاسخ داد، بلکه نا اميد شدند، پس بازگشتند.
    از اين روايت معلوم مي‏شود که درصدر اسلام حتي يک زن، آن هم از نزديکان رسول اللَّه‏صلي الله عليه وآله وسلم به مدت يک سال شبانه روز در کنار قبر و روي قبرستان به سر برده و آن را حرام نمي‏دانسته و صحابه و خلفا نيز او را نهي نکرده‏اند.
    در هر حال راجع به جواز زيارت اهل قبور براي زنها، گذشته از آنچه بيان شد، و اکثر اهل سنّت خود نوشته و پذيرفته‏اند، هم اکنون همه مسلمانان شاهد هستند که زنان مانند مردان به زيارت قبر رسول اللَّه‏صلي الله عليه وآله وسلم مشرّف مي‏شوند، به زيارت قبر حضرت زهراعليها السلام در مسجد النّبي‏ صلي الله عليه وآله وسلم در کنار حجره آن حضرت و در روضه مبارکه مي‏روند و در زمان فعلي (سال 1382 ه ش) شبانه روز دو نوبت مسجد و قسمتي از روضه مبارکه را براي زيارت زنها اختصاص مي‏دهند و حتي زنان غير شيعه ظاهراً دو خليفه را نيز زيارت مي‏کنند و براي آنها زيارت‏نامه مي‏خوانند، همچنين زنان شيعه وسنّي به طور مرسوم و متعارف و بدون هيچ شک و شبهه‏اي براي زيارت قبور ائمه بقيع‏عليهم السلام و ساير مدفونين در قبرستان بقيع پشت بقيع حاضر و مانند مردها زيارت مي‏خوانند. همچنين به زيارت شهداي احد مي‏روند.
    علی زیباترین نام جهان است علی ذکر لب صاحب زمان است
    به کوری دو چشم اهل انکار فقط حیدر امیرالمومنین است

  2. 3 کاربر زیر بابت این پست از ABASS، تشکر کرده اند:

    ehsan_8665 (سه شنبه 31 اردیبهشت 92),حامد (شنبه 04 خرداد 92),ذاکری (سه شنبه 31 اردیبهشت 92)


کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •