????در صورتی که در سایت فاقد اکانت هستید می توانید - از این طریق عضو شوید
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4






Threaded View

  1. Top | #3

    تاریخ عضویت
    شهریور 1390
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.03
    نوشته ها
    148
    تشکر کرده
    6
    4- عهد و بيعت با امام زمان (عج)؛ اين بخش از مهمترين فراز هاي دعاي عهد مي باشد، در اين فراز، دعا كننده به عنوان كسي كه عهد و بيعت منعقد و بيعت بر گردن او نهاده مي شود امام زمان (عج) به عنوان كسي كه با او عهد و عقد و بيعت منعقد مي شود و خداوند متعال نيز گواه و شاهد بر اين عهد و پيمان مي باشد: «اللهم اني اجدد له في صبيحه يومي هذا و .. خدايا به راستي من تجديد مي كنم براي او (عج) در بامداد امروز و هر روز كه زنده باشم، عهد و پيمان و بيعتش را كه در گردن من است به گونه اي كه هرگز از آن برنگردم و دست برندارم
    عهد و پيمان، عملي اخلاقي است، عقد پيماني است در اعتقاد قلبي و بيعت، تسليم شدن در برابر اوامر و نواهي بيعت شونده است. بر اين اساس دعا كننده وظيفه خود مي داند كه در اول هر روز پيمان خود را با امام زمان (عج) تجديد نمايد و نيك مي داند ملاك دينداري، وفاداري به پيمان است و التزام به اين پيمان با معرفت و اعتقاد قلبي (عقد) تكميل مي گردد و به مقام وفاداري به بيعت و تسليم شدن در برابر اوامر و نواهي حضرت ولي (عج) مي انجامد.
    و از اينجا معلوم مي شود كه در اين فقرات دعا، كمال توجه مورد نظر و مطلوب است والاتجديد عهد در هر روز صبح، تكرار است و در نتيجه تحقق تجديد عقد و عهد، به ترقي درجات معرفت و تسليم شدن به اوامر و نواهي حضرت ولي عصر (عج) مي باشد (6) كه در هر روز با معرفت بيشتر و عمل صالح (به آنچه رضاي حضرتش در آن است و اجتناب از آنچه باعث سخط حضرت مي شود) عهدي محكم تر و عقدي با تمام زواياي وجودي با حضرتش منعقد مي گردد.
    5- دعا و درخواست براي اينكه خداوند مرا (دعا كننده را) از انصار و ياران آن حضرت قرار دهد. قرار گرفتن در رديف انصار و ياران حضرت (عج) توفيقي است از جانب خداوند كه بايد با دعا و تمنا از درگاه الهي، آن مقام را آرزو نماييم و به سوي آن حضرت بشتابيم و براي برآوردن خواسته هايش پيش قدم باشيم و فرمانبردار فرمان هايش و حمايت كننده از حضرتش (عج) قرار گيريم و همه اين مقام ها و شرافت ها از وفاداري و پايبندي به همان عهد و عقد و بيعت سرچشمه مي گيرد. مقام و شرافتي كه حتي مرگ نيز مانع از حمايت و وفاداري نسبت به حضرتش (عج) نگردد آنچنانكه در اين دعا زمزمه مي كنيم «بار خدايا اگر مرگ ميان من و او جدايي افكند، پس مرا از قبرم بيرون آور در حالي كه كفنم را به كمر بسته و شمشيرم را كشيده و نيزه ام را افراشته باشم و لبيك بگويم حضرتش را.»
    خوشا به نیمه شبی با خدا صفا کردن/زبان حال گشودن ز دل دعا کردن/تمام لذت عالم نمیرسد قدرش/به یک دقیقه مناجات با خدا کردن/

  2. 2 کاربر زیر بابت این پست از tana، تشکر کرده اند:

    ABASS (جمعه 27 اردیبهشت 92),mohammad ashrafi (چهارشنبه 25 اردیبهشت 92)


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •