سلاماگه قرآن باشه و عترت پیامبر نباشه ، آن قرآن ، قرآن هدایت نیست و همینطور بر عکس
![]()
سلاماگه قرآن باشه و عترت پیامبر نباشه ، آن قرآن ، قرآن هدایت نیست و همینطور بر عکس
![]()
آقا ببخش بس که سرم گرم زندگیست,کمتر دلم برای شما تنگ میشود...
بزرگترین ظلم به قران اینکه از عترت جدا شه یا بلعکس
کوچه های غربت و قحطی یک مرد بود.......
خانه مان در غارتِ،بی غیرتی نامرد بود.......
اشک ما نذر روضه ی زهراست (سلام الله علیها).......
چادر خاکی شروع کربلاست .......
یا علی بن ابی طالب (صلوات الله و سلام علیهما)
حدیث ثقلین یکی از حدیث*های متواتر پیامبر اسلام است.
«
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه*الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی*انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما
»
«من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می*گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازند هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی*شوند.»
همچنین ام سلمه از پیامبر اسلام حدیثی با همان مضمون حدیث ثقلین نقل می*کند که وی گفت: «علی با قرآن است و قرآن با علی است، آنها از هم جدا نمی*شوند تا اینکه در حوض بر من وارد شوند[۱][۲][۳]».
خوشا به نیمه شبی با خدا صفا کردن/زبان حال گشودن ز دل دعا کردن/تمام لذت عالم نمیرسد قدرش/به یک دقیقه مناجات با خدا کردن/
این حدیث شریف، به «حدیث ثَقَلیْن» مشهور است. واژه ثَقَلَیْن تثنیه «ثَقَل» است، و کلمه ثَقَل در لغت به معناى متاعى است که مسافر با خود حمل مى کند.البتّه عدّه اى از محدّثان و لغویان، این کلمه را «ثِقْلَیْن» - یعنى به کسر ثاء و سکون قاف - قرائت کرده اند، که در این صورت تثنیه «ثِقْل» خواهد بود، و ثِقْل در لغت به معناى بار سنگین و گنج آمده است. [۶]
خوشا به نیمه شبی با خدا صفا کردن/زبان حال گشودن ز دل دعا کردن/تمام لذت عالم نمیرسد قدرش/به یک دقیقه مناجات با خدا کردن/
1. نشان میدهد که هروقت قرآن باشد باید از عترت پیامبر هم شخصی باشد.(یکی از دلایل وجود امام زمان(عج))
2.به ما میگوید اگر هرکدام از همدیگر جداشود باعث هدایت نمیشود(البته اگر معصوم حرفی می زند همش از آیه قرآن است چون در این رابطه روایت داریم.)
3.به ما میگوید فقط این 2 باعث هدایتند(به غیر از این آدم به ظلمت وتاریکی فرو میرود)
4.به ما میگوید که قرآن را با اهل بیت میشود معنا کرد نه با خودآیه ی قرآن(تفسیر قرآن با قرآن نمیشود)
5.در ضمن اگر دقت کنیم همه ی کسانی که قرآن را از آن یکی ثقل جدا کردند به سمت نابودی رفته ومورد لعن معصومین واقع شده است(مانند جنگ صفین که گفتند حسبنا کتاب الله)
6.همه دشمنان امامان میخواستد این دو از هم جداشوند زیرا مردم به سوی آنها به روند نه به سوی امامان(مانند حرف زدن معاویه با ابن عباس در کتاب اسرار آل محمد (ص))
خب خیلی عالی بود
برداشت خیلی عالی احمد رضا کرد
وچود امام زمان علیه السلام از این روایت استفاده می شه
و همچنین عصمت امام زمان و همه ائمه با این روایت به دست میاد
واقعا جوابهای احمدرضا عالی بود. ممنون. استفاده کردم. خیلی هم بحث قشنگیه.
تا نيايي گره از کار جهان وا نشود...
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آخر تابع له علي ذالک
حامد (یکشنبه 11 فروردین 92)