یه سوال ساده؟ آیا نباید اصلا به ظاهر قرآن توجه کرد؟چرا؟(باذکر روایت) (20نمره)
یه سوال ساده؟ آیا نباید اصلا به ظاهر قرآن توجه کرد؟چرا؟(باذکر روایت) (20نمره)
ویرایش توسط ho3in : پنجشنبه 04 آبان 91 در ساعت 06:26 قبل از ظهر دلیل: ننوشتن نکته ای مهم
دوستان روایت فقط قبوله!!!
بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا،بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا
تشنه ی آب فراتم ای عجل مهلت بده،تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا
منظور از (20نمره)چیه!!!!!!!!!!!!!!!
آقا ببخش بس که سرم گرم زندگیست,کمتر دلم برای شما تنگ میشود...
اقا محمد سوال میکنی بعدش علامت تعجب میذاری ؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی راست میگه منظورت از 20نمره چیه؟؟؟؟؟؟؟![]()
اللهم العن الجبت و طاغوت و...
hhhhhoooooo333333iiiiinnnnnn!!!!!!!!بگو دیگه
آقا ببخش بس که سرم گرم زندگیست,کمتر دلم برای شما تنگ میشود...
پیامبر(ص) فرمودند: هرگاهروایتی ازما به شما رسید آنرا به قرآن وسنت عرضه بدارید اگر با قرآن وسنت خواند آن حدیث ما است.
اینجا منظور ظاهر آیه است .
hamid reza (یکشنبه 27 اسفند 91)
از جمله ويژگيهاي قرآن در منابع روايي اماميه و اهل سنّت، اين حقيقت است كه قرآن «ظهر» و «بطن» دارد، يعني افزون بر معنايي كه از ظاهر واژگان و معناي لغوي آنها استفاده مي*شود، معناي ژرف و پنهان*تري نيز در عبارات وحي نهفته است كه فهم آنها نياز به شناخت و شيوه و ملاكهاي ويژه*اي دارد.
اين روايات كه براي قرآن ظاهر و ژرفايي معرّفي كرده است در منابع شيعي نمونه*هاي بسيار دارد كه در ادامه اين تحقيق بدانها خواهيم پرداخت، ولي براي نمودن وجود اين روايات در منابع اهل سنت نيز، به روايتي از كنزالعمال اشاره مي*شود كه آلوسي نيز همان روايت را در تفسير روح المعاني ياد كرده است:
* «قال رسول الله (ص): ما أنزل الله عزّوجلّ آيه الاّ و لها ظهر و بطن و كلّ حرف حدّ و كلّ حدّ مطلع.» 1
رسول خدا فرمود: خداوند هيچ آيه*اي نازل نكرد، مگر اين كه براي آن «ظهر و بطني» هست، هر حرفي حدّي است و هر حدّي، مطلعي است.
علی زیباترین نام جهان است علی ذکر لب صاحب زمان است
به کوری دو چشم اهل انکار فقط حیدر امیرالمومنین است
در بيان ديگري آمده است:
* «قال رسول الله (ص): اجل! انا أقرأه لبطن و انتم تقرؤونه لظهر.
قالوا يا رسول الله (ص)! ما البطن؟
قال: اقرأه أتدبّره و اعمل بما فيه و تقرؤونه انتم هكذا و أشار بيده فامّرها.» 2
رسول خدا (ص) فرمود: آري من قرآن را براي ژرفايش مي*خوانم و شما براي ظاهرش.
پرسيدند: اي رسول خدا، ژرفا و بطن قرآن چيست؟
فرمود: من مي*خوانم و تدبّر در قرآن مي*كنم و بدان عمل مي*كنم، ولي شما اين چنين مي*خوانيد [دست را بر خطوط مرور داد و نماياند كه چشم را مانند دست، تنها بر ظاهر خطوط قرآن عبور مي*دهيد.]
* «عن ابن مسعود: قال رسول الله (ص): انزل الله القرآن علي سبعه احرف لكلّ حرف منها ظهر و بطن و لكل حرف حد و لكلّ حد مطلع.» 3
... خداوند قرآن را بر هفت حرف نازل كرده است كه هر حرف آن داراي ظهر و باطن است ... .
وجود اين دسته از روايات مي*طلبد كه نخست مفهوم لغوي و اراده شده از ظهر و بطن را بدانيم و سپس چگونگي استفاده از ظهر و باطن قرآن را مورد بررسي قرار دهيم.
علی زیباترین نام جهان است علی ذکر لب صاحب زمان است
به کوری دو چشم اهل انکار فقط حیدر امیرالمومنین است