شناخت بدون تسلیم در مقابل امر امام در حقیقت شناخت نیست

ارزش و منزلت اشخاصی همچون عبد العظیم حسنی فقط و فقط به سیادت ایشان نیست بلکه حضرت عبد العظیم کسی است که به خوبی امام زمان خویش را شناخته و درک کرده است. شناخت به تنهایی کافی نیست؛ شناخت بدون تسلیم در مقابل امر امام در حقیقت شناخت نیست.

دوری از معارف امام زمان باعث اختلاف در جامعه می شود

بنابراین اعتقاد مهم شیعه امامیه بود که سید الکریم الحسنی دین خویش را یعنی مجموعه اعتقادات خویش را بر امامش عرضه کرد و این همان اعتقادی است که امروز در میان ما خاصه نسل جوان ما به فراموشی سپرده شده است و تاوان این فراموشی همان تشتت در افکار و اندیشه های دینی ما است؛ چرا که وقتی فراموش کردیم که تنها و تنها باید به امام خویش رجوع کنیم و فراموش کردیم که تنها منبع برای شناخت درست، دقیق و مورد رضایت خداوند، امام معصوم است؛ هر کس از طریق و روش خاص خودش دینداری می کند که این باعث اختلاف و تشتت در مبانی فکری می شود.

امام هادی(ع) خطاب به سيدالكريم: خداوند تو را ثابت قدم بدارد

بعد از این عرضه دین، امام هادی علیه السلام به ایشان فرمودند: «یا اباالقاسم هذا والله دین الله الذی ارتضاه لعباده فأثبت علیه ثبتک الله بالقول الثابت فی الحیاه الدنیا و فی الاخره» (8) امام ایشان را با کنیه مورد خطاب قرار دادند که این نشان از احترام امام هادی علیه السلام به ایشان است و فرمودند ای اباالقاسم! این به خدا سوگند همان دینی است که خدا از آن راضی گشته است برای بندگانش، پس برآن ثابت بمان. خداوند تو را بر این اعتقاد در این دنیا و آخرت ثابت بدارد.