ارشاد-ترجمه رسولى محلاتى ج‏1 38 فصل(5) در اينكه دوستى و ولايت آن حضرت نشانه حلال‏زادگى است ..... ص : 37
1- مظفر بن محمد بلخى (بسند خود) براى من حديث كرد از امام صادق از پدرش عليهما السّلام از جابر بن عبد اللَّه انصارى كه گفت: شنيدم از رسول خدا (ص) كه بعلى بن ابى طالب عليه السّلام ميفرمود:
آيا تو را خوشنود و شادمان نكنم؟ آيا عطايت نكنم؟ آيا مژده بتو ندهم؟ عرضكرد: چرا اى رسول خدا! مژده‏ام ده! فرمود: همانا من و تو از يك طينت آفريده شديم، پس مقدارى از آن طينت زياد آمد و خداى تعالى از آن زيادى شيعيان ما را آفريد، و چون روز رستاخيز شود مردمان را بنام مادرانشان بخوانند، جز شيعيان ما كه آنها را بنام پدرانشان بخوانند و اين بخاطر (حلال‏زادگى و) پاكى و پاكيزگى زاد و بوم آنها است. 2- و نيز مظفر بن محمد بلخى (بسند ديگر) برايم حديث كرد از ابن عباس كه گفت: رسول خدا (ص) فرمود: چون روز رستاخيز شود همه مردمان را بنام مادرانشان بخوانند، جز شيعيان ما كه بخاطرپاكيزگى ولادت آنها بنام پدرانشان خوانده شوند.