علی مع الحق و الحق مع علی
علی با حق است و حق با علی است
سید محمد حسین فاخری
علی مع الحق و الحق مع علی
علی با حق است و حق با علی است
سید محمد حسین فاخری
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی
که هنوز من نبودم که نو در دلم نشستی
سلام mohamad 79
خوشحالم که کارت در سایت با یک حدیث خیلی زیبا شروع کردی
اما خوبه که یک مقدار در مورد این روایت برای ما توضیح بدی
که معناش چیه و چه چیزی دنبال می کنه
دوستان هم می توانند کمک کنند
بر همه عایشه های امروز لعنت
سلام
این روایت به اصطلاح جامع و مانع است.
قسمت اول (علی مع الحق) یعنی علی علیه السلام با حق است طبق این فرض نمی تونیم بگیم علی با حق نیست ولی می تونیم بگیم ممکنه علی با غیر حق هم باشد. اما قسمت دوم روایت (و الحق مع علی) یعنی حق با علی علیه السلام است و می توانیم بگوییم ممکن است حق با غیر علی هم باشد. اما از کنار هم قرار دادن این دو گزاره فقط نتیجه میگیریم که نه حق بدون علی و نه علی بدون حق ممکن است. به عبارت دیگر نه چیزی در علی است که حق نباشد و نه چیزی از حق است که در علی نباشد.
یا به بیان دیگه علی علیه السلام بودن شرط لازم و کافی برای حق بودن است.
التماس دعا
--------------------------------
وقتی میان عقل و نفس جنگ می شود
قلبم به چشم هم زدنی سنگ می شود
آقا ببخش که سرم گرم زندگیست
کمتر دلم برای شما تنگ می شود...
سلام
جزاک الله خیرا.
]قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
شیعتنا جزء منا یسووهم ما یسوءنا و یسرهم ما یسرنا
فمن اراد احدا منا فلیقصدهم فانهم الذی منه یوصل الینا.
شیعیان ما جزئی از ما هستند ناراحتشان میکند آنچه ناراحتمان میکند و خوشحالشان میکند آنچه خوشحالمان میکند.
fek konam ye hadis shabihe hamin didam faghat be jaye ali Qoran bod,yani ina beham rabti daran?...![]()
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست/هرکجا هست خدایا به سلامت دارش...
والحق معه حیث ما دار ادامه این روایته
یعنی حق با حضرت علی علیه السلام حرکت می کنه هر جا علی علیه السلام بره حق هم با اون می ره
دوستان تلاش کنند نکات بیشتری از این روایت استخراج کنند
توجه به این روایات نتایج علمی برای خودتون داره
به امید دیدار
یا علی
بر همه عایشه های امروز لعنت
حدیث علی مع الحق، حق، از نامهای خدا و از صفات او و به معنی درست و واقع و کامل و عدل و به معنی قرآن و اسلام و ملک و مال و شایسته و واجب و لازم و ثابت و راست و نقیض باطل و استواری و بهره و نصیب و مرگ است. همچنین به معنی ایجاد کننده چیزی است به اقتضای حکمت یا چیزی است که به اقتضای حکمت ایجاد شده است یا اعتقاد به واقعیت و حقیقت امر و یا قول و فعلی است که بر حسب آن چه واجب است، در وقتی که واجب است و به اندازه ای که واجب است صادر شود. این کلمه در اصل لغت مصدر است به معنی در جای خود قرار گرفتن و مطابقت و موافقت (مفردات، راغب، 125؛ قاموس، فیروزآبادی، 429؛ مجمع البحرین، طریحی، 393) .![]()
![]()
![]()
![]()
سِرّی که فقط خدا از آن آگاه است
مهدی گل بی خزان آل الله است
ای منتظران حضرتش برخیزید
پیغام دوباره سحر در راه است