گروه دین و اندیشه «خبرگزاری دانشجو»، حامد صارم؛ قرآن كتاب هدایت است*، کتابی برای تمام زمان*ها و راه را از بی راهه روشن می*کند. بعضی از کسانی که مورد غضب خداوند قرار گرفته*اند در قرآن نکوهش شده*اند و کسانی که اعمال ایشان مورد رضایت حضرت حق بوده است، مورد مدح و تمجید قرار گرفته*اند.

قرآن کتابی است برای همه زمان*ها

این یکی از روش*های ارشاد و هدایت قرآن کریم است؛ زیرا راه خیر و شر به وسیله مصداق روشن*تر می*شود. انسان با شناختن مصادیق خیر و شر*، خوبی و بدی راه را بهتر می*تواند بشناسد و از فتنه سران گمراهی برهد.

قرآن کتابی است برای همه زمان*ها، اما این کتاب چگونه با آیاتی محدود می*تواند برای زمانی نامحدود راه هدایت را برای بشر روشن نماید؟ چگونه می*تواند تمام مصادیق خیر و شر را معرفی کند؟ آیا قرآن می*تواند تمام سران گمراهی و نفاق را در همه زمان*ها برای مردم معرفی کند؟

چگونه قرآن در همه زمان*ها هدایت کننده است؟

علی الظاهر نام بردن از تمام سران هدایت و گمراهی در تمام زمان*ها از زمان نزول قرآن تا قیامت در کتابی محدود نا ممکن می*نمایاند و از طرفی قرآن هم عملا این کار را انجام نداده است؛ بنابراین این پرسش بیشتر خودنمایی می*کند که قرآن چگونه برای تمام زمان*ها هدایت کننده است؟

در آن کتاب عزیز عمومات و کلیات به گونه*ای بیان شده است تا بتوان با کمک اهل بیت علیهم السلام در تمام زمان*ها مصادیق هدایت را از گمراهی*، خیر را از شر و راه را از بی راهه تشخیص داد.

ملاک فرعونیت چیست؟

هر کس در هر زمانی «انا ربکم الاعلی» بگوید فرعون است؛ چرا که ملاک فرعون بودن نام «فرعون» نیست، بلکه متکبرانه ادعای ربوبیت کردن ملاک فرعونیت است.

گوساله و سامری در هر زمان موجود هستند. هرکس در هر زمان از شخصی که نسبت او به پیامبر خدا به منزله هارون به موسی است، تخلف کند اسیر فتنه سامری است و بخواهد یا نخواهد غلام حلقه به گوش گوساله سامری است.