به قول آقا حسین از کجا معلوم چیزی رو که ما از آیه فهمیدیم همون چیزی باشه که مقصود خدا هست؟
به قول آقا حسین از کجا معلوم چیزی رو که ما از آیه فهمیدیم همون چیزی باشه که مقصود خدا هست؟
با خصم حق ستیزه عادت ماست
لعن بر عمر عبادت ماست
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
نخیر! من دقیقا برعکس حرف شما رو دارم میگم! میگم اصلا کی کفته منظور خدا چیز دیگه ای هستش! من میگم منظورش دقیقا همونیه که ما از ظاهر آیات میفهمیم!
تا نيايي گره از کار جهان وا نشود...
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آخر تابع له علي ذالک
هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْويلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْباب.(سوره ی آل عمران آیه ی 7)
با توجه به این آیه قرآن،قرآن آیات محکم و متشابه دارند که از آیات متشابه کسانی که در دلشان زیغ وجود دارد برای فتنه جویی استفاده می کنند.پس باید کسی آیات قرآن را تفسیر کند که از محکمات ومتشابهات آیه ی قرآن آگاهی داشته باشد که با توجه به این آیه فقط خدا وراسخان علم آنرا می دانند پس فقط آنها باید آیات قرآن را تفسیر کنند نه هرکس.و با توجه به این آیه باید کسانی که آیات را تفسیر می کنند معصوم باشند زیرا پس از خداوند «واو» عطف آمده است که باعث می شود هردو در عصمت یکی باشند پس باید ببینم در طول تاریخ چه کسانی ادعا عصمت کرده اند؟ در طول تاریخ کسی جز ائمه اطهار (ع) ادعا عصمت نکردند حتی آن 3 خلیف لعنة الله علیهم اجمعین. پس با این توضیحات فقط ائمه اطهار می توانند قرآن را تاویل و تفسیر کنند.
الان که شما بدون رجوع به روایت فهمیدی !!!!
پس می شه بدون رجوع به روایت فهمید
حال کردی مچت گرفتم
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
خب ما بدون روایت فهمیدیم که باید بریم سراغ ائمه همانطور که ما نمیتوانیم توی بحث با اهل عامه سراغ روایت بریم پس لازمه بعضی جا ها بدون روایت بتونیم با مخالفین بحث کنیم
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
خیر حتی همینی که من گفتم روایت از معصوم
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
اینم روایت:
حسين بن محمد، از معلى بن محمد، از محمد بن اورمه، از على بن حسان، از عبدالرحمان بن كثير، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است در قول خداى عزوجل: «هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب»، يعنى: «اوست آنكه فرو فرستاد بر تو قرآن را؛ بعضى از آن، آيتهاى محكمه است (كه مفصل و مبين است كه در لفظ و معنى آن، هيچ اشكالى نيست) و آنها اصل و ريشه آن قرآنند»، كه حضرت فرمود: «آيات محكمات، امير المؤمنين و ائمه عليهم السلام». «و أخر متشابهات»، يعنى: «و آيتهاى ديگر كه غير محكماند» (مانند يكديگراند، به جهت اجمال)، و حضرت فرمود كه: «مراد، فلان و فلان ... است». «فأما الذين في قلوبهم زيغ»، يعنى: «اما آن كسانى كه از روى تقليد و تعصب نفسانى، در دلهاى ايشان ميل و كجى و تباهى يا شك در سخن الهى است». و حضرت فرمود: «يعنى: اصحاب و اهل ولايت ايشان». «فيتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنة و ابتغاء تأويله»، يعنى: «پس پيروى مىكنند آن چيزى را كه لفظ او متشابه، و معنى او مشكل باشد از آن كتاب؛ به جهت طلب كردن فتنه (كه شرك است) و به جهت طلب كردن تأويل» (آنكه موافق هوا و مدعاى پا در هواى ايشان باشد). «و ما يعلم تأويله إلا الله و الراسخون في العلم» (كه ترجمه آن گذشت) و حضرت فرمود كه: «مراد، امير المؤمنين و ائمه عليهم السلام اند».
منبع:تحفة الاولیا ج2 ص419
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
حالا شما شکست خوردی!!!!!!!!!
mahdi11 (یکشنبه 06 تیر 95)
به به چه جنگیه همه دارن شکست می خورن
پس آقا احمد رضا هر چی که ما از ظاهر قرآن می فهمیم بالاخره درسته یا غلطه؟
یعنی ما خودنمون از ظاهر قرآن نباید استفاده کنیم.
با خصم حق ستیزه عادت ماست
لعن بر عمر عبادت ماست