????در صورتی که در سایت فاقد اکانت هستید می توانید - از این طریق عضو شوید
نمایش نتایج: از 1 به 9 از 9






Threaded View

  1. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اسفند 1389
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.37
    نوشته ها
    1,804
    تشکر کرده
    559
    Blog Entries
    1

    عثمانی مذهب*ها و نقش آنها در جنایت کربلا

    عثمانی*ها حضور پر رنگی در کربلا داشتند و کوفیانی که به نبرد امام آمدند یا حداقل فرمانده*هانشان عثمانی بودند. افرادی که با صدا در کربلا خود را عثمانی معرفی کردند عبارتند از: ابو برده بن عوف أزدى‏، ابو اسماء بشر بن حوط قابضى همدانی (قاتل پسران عقیل)، حصین بن نمیر (مسئول ترور پیامبر در تبوک)، شیبان بن مخرم، عبدالرحمن بن ابی عمیر ثقفی، ازره بن قیس بجلی، عمرو بن سعد، شبث بن ربعی، شمر و عمرو بن حجاج زبیدی.
    زهیر بن قین از عثمانی بودن دست برداشت والا بر علیه خلیفه، جهاد نمی*کرد. زهیر خود را فدا کرد و از همه هستی*اش دست برداشت و جنبه*های ملکوتی کربلا دالّ بر شیعه شدن او است. شریح قاضی نیز در کربلا نبود ولی عثمانی بود و فتوای قتل امام را صادر کرد.
    این عثمانی*ها در نامه*هایشان به امام حسین (ع) برای دعوت ایشان به کوفه حرف از گندم و آبادی می*زدند. در واقع، دعوت آنها از امام حسین (ع) به دلیل اعتقاد به امامت ایشان نبود بلکه آنها چون ظلم و جور حاکم قبلی را دیده بودند به دنبال شخص عادلی می*گشتند که بیاید و حکومت کند.
    البته، باید به این مساله اذعان کرد که همه کوفیان عثمانی نبودند ولی عثمانی*ها از بی بصیرتی شیعیان کوفه استفاده کردند. عثمانی*ها با تهدید و تطمیع شیعیان و با دانستن پیشینه حکومت حاضر به جنگ بر علیه امام شدند و شیعیان نیز تحت تاثیر سیاست*های بنی امیه قرار گرفتند.
    بر همه عایشه های امروز لعنت

  2. تشکر شده توسط :

    mahdi11 (دوشنبه 26 مهر 95)


کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •