????در صورتی که در سایت فاقد اکانت هستید می توانید - از این طریق عضو شوید
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5






Threaded View

  1. Top | #2


    تاریخ عضویت
    اسفند 1389
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.37
    نوشته ها
    1,804
    تشکر کرده
    559
    Blog Entries
    1
    گروه اندیشه «خبرگزاری دانشجو»؛ اویس قرنی یکی از سپید رویان تاریخ اسلام می*باشد. بسیاری از قریشیان و نزدیکان پیامبر نتوانستند از خویش نام نیکویی به جای گذارند. برخی از نزدیکان پیامبر آن مقدار با پیامبر به جنگ و مبارزه بر خواستند که در ذم ایشان سوره نازل شد.

    سوره مبارکه مسد فقط در ذم عموی پیامبر و همسرش نازل شد و یا حتی سوره کوثر برای دفاع از پیامبر و عتاب به یکی از قریشیان نازل شد. کسانی که از نزدیکان پیامبر بودند و نور نبوت را در جبین او از کودکی دیده بودند و امانت و صداقت پیامبر را با همه وجود خویش درک کرده بودند یا به پیامبر ایمان نیاوردند و یا اگر ایمان آوردند تا آخرین لحظاتی که می*توانستند در کفر خویش باقی بمانند در کفر و شرک باقی ماندند و آنگاه که مکه توسط پیامبر فتح شد. و آخرین پایگاه قریش در هم فرو ریخت و دیگر امیدی به مقابله رودر روی ایشان نبود به پیامبر اعظم ایمان آوردند.

    ننگ «طلقا» را تا قیامت برای خویش خریدند. کسانی که ایمانشان را نمی*توان باور داشت؛ چرا که وقایع بعدی نشان داد که ایمانی از روی اخلاص و اعتقاد نبوده است، بلکه ایمانشان سپری و پوششی برای ادامه مبارزه با پیامبر بوده است. این اشخاص کسانی بودند که همواره با پیامبر در مکه زندگی می*کردند. اشخاصی که هیچ گاه نتوانسته بودند در مرام و مسلک و حسن خلق پیامبر قبل از بعثت و بعد از بعثت اندکی خرده بگیرند.

    ایشان همان کسانی بودند که پیامبر عظیم الشان اسلام را محمد امین لقب داده بودند. اما با همه این*ها از ایمان آوردن به آن پیامبر رحمت و رأفت سر باز می*زدند. ایشان نتوانستند در تاریخ سفیدروی باشند و همیشه سیاه رویی ایشان در تاریخ هویدا و آشکار است.

    ایمان اویس از روی اخلاص


    اویس قرنی سپیدرویی است که هرگز نتوانست توفیق دیدار پیامبر را داشته باشد و در مسافتی بسیار دور از محل زندگی پیامبر می*زیست. از این جهت هر چندزمان پیامبر را درک کرده است، اما از فیض حضور محروم بوده. از این جهت ایشان را از تابعین خوانده*اند نه صحابی پیامبر. اما ایمان او به پیامبر اکرم از بسیاری از صحابی بالاتر و با ارزش تر بوده است؛ چرا که بسیاری از صحابی پیامبر قلب*های ایشان لانه شیطان بود و نفاق در آن خانه کرده بود و به تعبیر قرآن کریم در قلب های ایشان مرض قرار داشت. اما اویس قرنی از آن فاصله دور به پیامبر ایمان آورد.
    بر همه عایشه های امروز لعنت

  2. تشکر شده توسط :

    ehsan_8665 (چهارشنبه 18 دی 92)


کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •