????در صورتی که در سایت فاقد اکانت هستید می توانید - از این طریق عضو شوید
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 14






Threaded View

  1. Top | #3


    تاریخ عضویت
    اسفند 1389
    عنوان کاربر
    Administrator
    میانگین پست در روز
    0.37
    نوشته ها
    1,804
    تشکر کرده
    559
    Blog Entries
    1
    مادر علمدار کربلا از نسل اجداد پیامبر است
    در مصیبت و اندوه آن علمدار شجاع، امام حسین علیه السلام فرمودند: «الان انکسر ظهری»؛ الان کمرم شکست. او که در مقامی بسر می برد که شهادتش برای امام زمانش کمرشکن است، در دامن مادری تربیت یافته است که خود نیز از تبار بزرگان است. جده پنجم ام*البنین عاتکه دختر عبد*الشمس بن عبد مناف فرزند قصی است که جد رسول خداست و جده هفتم ایشان نیز از دختران ربیعه بن نزار یکی از اجداد پیامبر می باشد. (3)

    ایمانی مثال زدنی

    قوت ایمان او مثال زدنی است. او که چهار فرزند خویش را در کربلا از دست داده است، هنگامی که خبر شهادت فرزندانش را یکی بعد از دیگری می*شنود در پاسخ به کسی که خبر شهادت را آورده است، می*فرماید: «أولادی کلهم فداء لأبی عبد الله الحسین علیه السلام و من تحت الخضراء... »؛ فرزندانم همگی فدای اباعبدالله الحسین علیه السلام و هر کسی که زیر آسمان زندگی می*کند به فدای حسین علیه السلام باشد. (4)

    این کلمات او نشان از قوت ایمان او دارد و می*رساند که قلب او سرشار از محبت و دوستی امام حسین علیه السلام بود؛ این در حالی بود که حسین علیه السلام و عباس و سه فرزند دیگرش علیهم السلام همگی از فرزندان علی علیه السلام بودند، اما با این وجود او خویشتن و همه فرزندانش و همه کسانش را فدایی حسین علیه السلام می داند؛ چرا که نیک می داند که اگر چه عباس و فرزندانش با حسین علیه السلام در پدر شریک هستند، اما امام حسین علیه السلام دارای مقامی است که همه دنیا باید فدای او شوند. حتی عزیزترین فرزندش عباس، قمر بنی هاشم؛ از این رو در وصف او نوشته اند که از ایمان بالایی برخوردار و عارف به امام زمانش بوده است. (5)

  2. 2 کاربر زیر بابت این پست از حامد، تشکر کرده اند:

    ahmadreza (شنبه 07 اردیبهشت 92),mohammad ashrafi (پنجشنبه 05 اردیبهشت 92)


مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •