نقل قول نوشته اصلی توسط mostafahem نمایش پست ها
اما تعریف نظمی که حامد از توی کتاب توحید مفضل می خواست رو من اینجا میارمش

(امام صادق(ع) می فرمایند:..... اینان در گمراهی و کوری و تحیر خویش به کورانی می مانند که به خانه ای وارد شده اند که آن خانه به محکمترین و نیکوترین صورت ساخته

شده با بهترین و فاخر ترین فرش ها فرش گردیده غذا ها و نوشیدنی ها و لباس های گوناگون همراه با حاجت های دیگری که هرگز از آنها بی نیاز نتوان بود در آن مهیا شده است،

و هر یک از این اشیاء با تقدیری درست و تدبیری حکیمانه در جای خود قرار گرفته اند.آنها در این خانه این طرف و آن طرف می روند و داخل این اتاق و آن اتاق می شوند بی آنکه

خانه و استحکام و استواری ساختمان آن و وسایل و نیاز های مهیا شده را ببینند.

البته عده ای از ایشان گاه به چیزی که در جای خود نهاده و آماده شده برخورد می کنند در حالی که نمی دانند مقصود از آن چیست و برای چه آماده شده اینجاست که بر می آشوبند

و خانه و بنا کننده خانه را نکوهش می کنند......)

حالا شاید بتونید نظم رو تعریف کنید و ارتباط خالق با ناظم رو بگین؟
اجازه بدید یه مقدار بحث جلو ببریم
البته باید تشکر کرد از دوستلنی که توی این بحث کمک می کنند تشکر ویژه
اول ببیتیم از این روایت چطوری تعریف بیرون بکشیم
امام علیه السلام عالم هستی تشبیه کردند به یک خانه همونطوری که مصطفی زحمت کشیدند و روایت اوردند

کسانی که منکر خدا هستند مانند کوری هستند که داخل این خانه شدند
نکته بسیار مهم انسان کوری که وارد خانه می شود چه چیزی را منکر می شود که اگر چشم داشت منکر نمی شد ؟؟؟؟؟؟
انسان کافر از جهان هستی چه چیزی را منکر می شود که اگر چشم داشت منکر نمی شد ؟؟؟؟
حالا اگر دوستان به سئوال ساده اول جواب بدند مشکل خیلی زیاد حل می شه

دوباره سئوال تکرار می کنم :

نکته بسیار مهم انسان کوری که وارد خانه می شود چه چیزی را منکر می شود که اگر چشم داشت منکر نمی شد ؟؟؟؟؟؟
نکته بسیار مهم تر این انسان کور خدا منکر نشده چیز دیگه ای منکر شده

فتامل جیدا وتدبر خذ واغتنم